October 20, 2011

THE FIVE DAY NAIL POLISH EXPERIMENT - ESSENCE

5 days have passed since my last post.

Let me introduce you to a new category on this blog - THE FIVE DAY NAIL POLISH EXPERIMENT.
In addition to reviewing a nail polish, I will be wearing it on my nails for five days, no base or top coat, and taking a photo every day to show you how well the nail polish stays on my nails. As I previously posted here, the nail polish is essence's multi dimension XXXL shine nail polish in the color 30 LATE AT NIGHT.
I took each photo around 1-3 PM, and you need to keep in mind that things like hair washing, showering and daily duties have an effect on how well and how long the nail polish is going to stay on your nails, and that varies from person to person - the more contact with water you have, the sooner the nail polish will flake off.

I'm wearing two coats of this nail polish, no base or top coat. What I do not like about it is the fact that the red color rubs off on different surfaces like paper, kitchen counters - in fact, there are dozens of red stripes all over my kitchen counters. But I've tested many red nail polishes and the same thing happened every time, unless I put 3 layers of top coat over the red nail polish.

Tomorrow I will finally post, as I promised, a post containing advice on removing red nail polish without it leaving your fingers stained and looking wounded.

I have to warn you though, I am aware that my fingers are not perfect, and you will see that in the photos below. I am working very hard on stopping the nervous messing with my cuticles and fingers in general, and I've come a long way. These are photos of my left hand where nail polish usually, for some odd reason, seems to wear off faster. I cannot really say how much better/worse this nail polish is than others since I don't have other results to compare these to, but with time I will post more and we'll be able to compare them. How things changed day after day is visible in the photos below. Please do tell me if you like this new category and which nail polish you would like to see next. :)


11 comments:

  1. Odlična ideja! Predlažem onaj Kiko plavi lak koji si već predstavila u jednom od prijašnjih postova, zanima me kolika mu je postojanost. Fotke su naravno kao i uvijek odlične.

    P.S. Također muku mučim sa kožicom oko noktiju. :(

    ReplyDelete
  2. @Violet Fairy Evo njega ću onda staviti na nokte čim iznosim ovaj koji sam danas stavila. :)
    Valjda ćemo jednog dana ostaviti tu kožicu na miru.

    ReplyDelete
  3. Jao, sjajan post! Ja sam uvek htela napraviti nesto slicno ali ne bih izdrzala imati isti lak toliko dugo. Super su ti i nokti i slike ali ovaj Essence se bas lose drzi po svemu sudeci. Sigurno bi bila druga prica sa bazom i nadlakom ;)
    p.s. meni uvek nokti na desnoj ruci mnogo pre stradaju

    ReplyDelete
  4. Ovo je odlična ideja, baš mi se sviđa! I meni većina essence lakova trećeg dana krene da se skida, negi čak i drugog dana , ali imaju preslatke boje pa ne mogu da odolim :)

    ReplyDelete
  5. Svidja mi se nova rubrika i jedva cekam da vidim jos neke rezultate ;)
    Inace, meni Essence lakovi traju jako dugo! Tipa, na moru sam njima lakirala nokte i bila po ceo dan u vodi i trajali su 3-4 dana...Na kraju sam ih skidala jer mi dosade. A ne stavljam nikakvu bazu niti sloj preko :)
    Najkraci lak IKADA je Deborah ironicnog naziva "7 days long" xD evo bas ovaj:
    http://www.neseser.hr/lak-za-nokte/358-Deborah-7-Days-Long.html
    Bas bih volela da vidim njega ovde ;)

    ReplyDelete
  6. Vidiš Marija, svidja mi se taj prijedlog, ne posjedujem nijedan Deborah lak. Upravo zato sam i napravila ovu kategoriju, da vidim čije etikete deže vodu, a čije su kompletne izmišljotine. :)

    ReplyDelete
  7. svaka čast, nema teorije da bih šetala svijetom s takvim noktima 3 dana ;-D
    sviđa mi se prsten :-D

    ReplyDelete
  8. EJ MOJI SU POSLIJE TRI dana kao tvoji poslije petog :D prije sam kupovala samo skuplje lakove jer sam vjerovala da su i bolji ali sam se uvjerila da je to sve reklama samo, bez nadlaka su svi otprilike isti.. meni je inače baza najbitnija jer koristim jače nijanse pa mi požute nokti ako je ne nosim i za to izdvojim više novca a lakovi ..svejedno. ali baš me zanima da vidim kako će i ostali proći na tvom testu..

    ReplyDelete
  9. Na stranu ideja (koja je odlična), na stranu to što imaš živaca kao niko (jer čekati sa ovako iskrzanim lakom, ma popi****a bih!)
    ali fotke i ideje (1,2,3...) sa istim prstenom, istim settingom...oduševljena sam!

    ReplyDelete
  10. Kako dobra ideja i izvedba, svaka cast :)
    Mislim da je treci dan kritican i da uz sve sto covjek svakodnevno mora obaviti nema sanse da bilo koji lak duze traje.. Ali vidjecemo, mozda ti pronadjes neki ^^

    ReplyDelete
  11. Super ti je ovaj post, uvijek se pitam koliko izdrži neki lak!

    ReplyDelete

Feel free to comment in any language! (I speak Croatian, English, German & French)